سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا مشاوره ازدواج مهم است؟

مشاوره قبل از ازدواج از مهم ترین مواردی است که زوجین باید قبل از ازدواج توجه زیادی به آن نمایند و حتما چند جلسه مشاوره را برای بررسی خطرات و تهدیدات احتمالی که ممکن است پس از ازدواج رخ دهد، بگذرانند؟ در مشاوره ازدواج متخصص و یا همان مشاور سعی دارد با بررسی موارد مهمی که در زمینه ازدواج وجود دارد، میزان تطابق نظر و تفاهم زوجین را دریابد و حتی خطرات و اختلاف نظرات حیاتی که ممکن است زندگی مشترک زوجین را به چالش بکشد، به آن ها اعلام نموده و تا حد ممکن آن ها را برطرف نماید.

برای مشاوره ازدواج باید حتما به افراد متخصص مراجعه کنید؛ زیرا مشاورین در این زمینه به شما کمک شایع و فراوانی می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر مشاوره به صورت حضوری و با کمک مشاوران، درصد کم ریسک و یا پر ریسک بودن ازدواج خود را بر اساس سلیقه ها، تفاوت ها و اولویت های هر دو طرف بسنجید.

نحوه برقراری ارتباط بین زوج

در این مورد عواملی از قبیل مدت زمان آشنایی، میزان رضایت از برقراری ارتباط، میزان درک طرفین نسبت به یکدیگر، صحبت درباره درخواست ها و علایق هر دو با یکدیگر، ضریب هوشی افراد، نحوه و مدت زمان اختصاص داده شده به تفریح با یکدیگر، میزان اراده در هر فرد برای انجام کارها، اعتقادات و مذهب و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در مشاوره ازدواج، هر چه میزان این موارد در هر دو شخص به هم نزدیک تر باشد، زن و مرد دارای ارتباط قوی تری هستند و بهتر می‌توانند رابطه را کنترل کنند. 

نحوه مدیریت اختلافات

با بررسی بسیاری از موارد در مشاوره ازدواج Couples therapy افراد، در اغلب موارد مشکلات پیش آمده در خصوص عدم درک اختلافات، از آن جهت می‌باشد که زوجین با بکارگیری روش های نادرست مثل قهر،تهدید و ... قصد دارند نظر خود را تحمیل کنند یا نظر فرد مقابل را به طور قطعی رد کنند.

در حالی که تمامی اختلاف سلیقه و نظرات بین زوجین در صورتی که مشکل ساز نباشد قابل احترام است. بنابراین هر دو طرف باید سعی کنند با احترام و بدون جنجال به بررسی و حل مشکلات موجود بپردازند. البته در مشاوره ازدواج به افراد گفته می شود که این کار نوعی هنر است و قطعا در زندگی زناشویی بسیار کارآمد بوده و باید افراد این هنر را به خوبی آموزش ببینند.

از دیگر وظایف متخصصان در مشاوره ازدواج، آموزش روش های آسان برای برقراری ارتباط موثر و بدون بحث و دعوا با همسر می باشد تا بتوانند به خوبی مسائل و مشکلات پیش آمده را مدیریت کنند.

از این جهت اگر توانایی حل مشکلات را ندارید، مراجعه به مشاور و گذراندن جلسات مشاوره ازدواج برای شما ضروری می باشد. زیرا مشاور ابتدا با پرسیدن سوال هایی مثل میزان رضایت شما از نتیجه عدم توافق، نحوه برخورد شما و طرف مقابل در هنگام عصبانیت، میزان کنترل عصبانیت، بحث در مقابل دیگران، مشاجره درباره مطرح کردن اشتباهات گذشته و غیره اختلافات شما را بررسی کرده و سپس با دادن راه کارهای مناسب در جلسات مشاوره ازدواج شما به حل آن‌ها می‌پردازد.

اگر به دنبال یک مرکز مشاوره مناسب برای خود هستید، توصیه می کنیم حتما به سایت دکتر علوی سر بزنید.