سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدف از مراجعه به مشاوره روانشناسی خانواده چیست؟

وظایف و هدف مشاوره روانشناسی خانواده این است که با همکاری اعضای خانواده با یک دیگر برای برطرف کردن مشکلات عاطفی، روانی و همچنین مشکلات روحی که باعث از هم پاشیدن اعضای خانواده می شود مشارکت کند. برای اینکه  اعضای خانواده را سر و سامان داده و با قرار دادن خانواده در جای درست، زندگی شخصی افراد را پرورش دهیم می توانیم از مشاوره روانشناسی خانواده کمک بگیریم.

دلایلی که می توان از مشاوره روانشناسی خانواده استفاده کرد چیست؟

  • خشونت خانوادگی 

  • اختلاف میان والدین 

  • طلاق 

  • مشکلات فرزندان مانند  سوء مصرف مواد مخدر، داشتن مشکلاتی در مدرسه و همچنین اختلال در خوردن 

  • به دنیا آمدن یک عضو جدید مانند خواهر یا برادر، ورود مادربزرگ یا پدر بزرگ به جمع خانوادگی یا گرفتن یک فرزند به فرزند خواندگی 

  • از دست دادن ناگهانی یکی از اعضای خانواده و یا آسیب دیدگی یکی از اعضا 

  • شرایطی که یک تغییر بزرگ یا ناگهانی خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. مانند رفتن به یک خانه جدید، مشکلات مالی شدید یا زندانی شدن یکی از اعضای خانواده 

مشاوره روانشناسی خانواده برای این که خانواده زندگی سالمی داشته باشد تلاش کرده و به اعضای خانواده برای حل مشکلات خانواده، بهبود ارتباطات اعضای خانواده و ایجاد محیطی آرام در خانه مشاوره می دهد.

یکی از مهمترین مشکلات که در بین بیشتر خانواده ها وجود دارد چیست؟

اکثر مشکلاتی که در بین خانواده ها رایج است، این است که بین فرزندانشان تفاوت قائل می شوند. این موضوع باعث می شود فرزندان در آینده دارای مشکلات روحی و روانی شده و تاثیر بدی در روحیه و رفتار آنها بگذارد.

از مشکلات دیگری که خانواده ها دارند این است که نمی توانند به تربیت فرزندانشان در سنین بلوغ و نوجوانی رسیدگی کنند. شما می توانید با مشاوره گرفتن Consultant از یک مشاوره روانشناسی خانواده ماهر به حل این مشکلات پرداخته و در کاهش و بهبود مشکلات افراد در درون خانواده راهنمایی بخواهید. با این کار زندگی سالم تر و شاداب تری خواهید داشت.

در این دوران حساس و عدم توجه به فرزندان نوجوان خود باعث شوید که با انواع مشکلات از جمله  اعتیاد به روابط نامشروع و شخصیت های اجتماعی بد گرایش پیدا کند. این موضوع می تواند باعث به وجود آمدن ناراحتی و دغدغه های بسیاری در بین اعضای خانواده شود.

مشاوره روانشناسی خانواده روابط خانوادگی را از چه  طریقی بهبود می بخشد؟

  1. کمک کردن به افراد خانواده برا بخشیدن یکدیگر 

  2. حل اختلاف میان اعضای خانواده 

  3. کمک به بازگشتن اعضای خانواده‌ای که از هم جدا شده‌اند در کنار یک دیگر 

  4. ایجاد صداقت در بین اعضای خانواده 

  5. کاهش استرس و تنش در بین اعضای خانواده 

  6. ایجاد محیط خانوادگی حمایت کننده

  7. برقراری اعتماد بین اعضای خانواده 

  8. کمک به جمع کردن خانواده در کنار هم پس از طی بحران

برای دوام زندگی، رفتار مناسب با همسر و همچنین تربیت کردن فرزندان که از مهمترین موارد هستند می توانید به یک مشاوره روانشناسی خانواده حرفه‌ای مراجعه کنید. در این زمینه پیشنهاد ما به شما سایت معتبر دکتر علویاست که تجربه زیادی در این زمینه دارد.