سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

بخواهیم مشاوره روانشناسی آنلاین را به بیانی دقیق تر تعریف کنیم باید ابتدا به تعریف مشاوره پرداخته و سپس آنلاین بودن آن را توضیح دهیم. مشاوره روانشناسی آنلاین یکی از خدماتی می باشد که بیشتر مراکز مشاوره از آن استفاده می کنند و این خدمات را ارائه می کنند. این نوع مشاوره ها به روش های مختلفی از قبیل چت، تماس تصویری و تماس ها و پیام های صوتی بین شخص و مشاور انجام می شود.

 

در جلسات مشاوره، معمولا نقش اصلی را خود مراجعه کننده بر عهده دارد. جلسات اول مشاوره اصولا با این هدف تشکیل می شود مشکل دقیق مراجعه کننده مشخص گردد. این کار نیز بیشتر از توضیحات خود فرد، توسط سوالاتی که مشاور از فرد می پرسد صورت می گیرد.

 

پس از آن که مشکل فرد مشخص شد، مشاور برای دریافت توضیحات بیشتر، از شخص در خواست می کند تا توضیحات بیشتر را ارائه دهد و بیشتر صحبت کند؛ و در آخر ترفند ها و راه حل های لازم جهت حل مشکل به فرد از طریق مشاور داده می شود. در پایان این مراحل یا مشاوره تمام می شود و یا فرد تمرین ها و ترفند های ذکر شده را اجرایی کرده و در جلسات بعدی در رابطه روند بهبود کیفیت زندگی با مشاور صحبت می کند و این داستان تا حل کامل مشکل ادامه دارد.

مطالعات و آمار ها نشان داده که مشاوره آنلاین Online consultation در بین مردم بسیار محبوب بوده و افراد خیلی زیادی از این روش برای برطرف کردن مشکلات و دریافت مشاوره ها استفاده می کنند. علت این امر نیز بیشتر آن است که افراد می توانند راحت تر با مشاور صحبت کنند و لازم نیست به دفتر یا مرکز خاصی مراجعه کنند. به عبارتی دیگر عدم محدودیت مکانی باعث محبوبیت این نوع مشاوره شده است.

حال در این قسمت، قصد داریم به توضیح مشاوره آنلاین بپردازیم. بسیاری از افراد به دلیل خصوصیات شخصیتی خود ترجیح می دهند به صورت حضوری با کسی صحبت نکنند و مشاوره های غیر حضوری را بیشتر می پسندند. همچنین، بسیاری از افراد نیز هستند که به دلیل مشغله های شدید کاری و یا به دلیل عدم دسترسی به مراکز مشاوره، نمی توانند برای حل مشکل خود راه حلی پیدا کنند و از کسی مشاوره بگیرند. 

پس قطعا باید روش هایی برای این افراد در نظر گرفته می شد تا روند زندگی آن ها بهبود یابد، از این رو بسیاری از مراکز مشاوره و یا حتی افراد متخصصی که دفتر مشاوره هم نداشتند، به انجام خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین پرداختند.

مشاوره روانشناسی آنلاین به این صورت انجام می شود که شخص با دریافت نوبت در یک تایم مشخص، بنا به درخواست خود، چه به صورت تماس و یا چه به صورت چت، می تواند با مشاور ارتباط برقرار کرده و از جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین خود استفاده کند.

مشاوره های آنلاین بر اساس مدت زمان، نوع برقراری تماس و همچنین شرایط دیگر، دارای نرخ ها و قیمت های متفاوتی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین دریافت مشاوره های آنلاین، پیشنهاد می کنیم به سایت دکتر علوی مراجعه بفرمایید.