سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام نکاتی که باید راجب مشاوره آنلاین بدانید.

در دنیای امروزه بیشتر مشاوره ها، مانند مشاوره خانواده در همه ی مباحث به صورت مشاوره آنلاین انجام می شود. اولین سوالی که برای هرکس پیش می آید این است که اصلا مشاوره آنلاین به چه معنا است. 

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مشاوره آنلاین آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که در بین بیشتر خانواده ها وجود دارد چیست ؟

اکثر مشکلاتی که در بین خانواده ها رایج است ، این است که بین فرزندانشان تفاوت قائل می شوند. این موضوع باعث می شود فرزندان در آینده دارای مشکلات روحی و روانی شوند و تاثیر بدی در روحیه شان بگذارد.

از مشکلات دیگری که خانواده ها دارند این است که نمی توانند به تربیت فرزندانشان در سنین بلوغ و نوجوانی رسیدگی کنند. شما می توانید با مشاوره گرفتن از یک مشاوره خانواده ماهر و با تجربه به حل این مشکلات پرداخته و در کاهش و بهبود مشکلات  افراد در درون خانواده برای داشتن زندگی شادتر و زندگی بهتر راهنمایی بخواهید.

هدف از مشاوره خانواده چیست ؟

برای اینکه  اعضای خانواده را سروسامان بدهیم و آن را در جای درست قرار دهیم، باید ابتدا زندگی شخصی افراد را پرورش دهیم. 

وظایف و هدف مشاوره خانواده این است که با همکاری اعضای خانواده با یک دیگر برای برطرف کردن مشکلات عاطفی، روانی و همچنین مشکلات روحی که باعث از هم پاشیدن اعضای خانواده می شود مشارکت کند.

مشاوره خانواده برای این که خانواده زندگی سالمی داشته باشید تلاش می کند و به اعضای خانواده برای حل مشکلات خانواده و بهبود ارتباطات اعضای خانواده برای ایجاد محیطی آرام در خانه مشاوره می دهد.

مشاوره آنلاین به چه معناست؟

همانطور که می دانید در مشاوره آنلاین روانشناس ها و مشاور هایی که می خواهند به شما مشاوره دهند از وسایل ارتباطی استفاده می کنند. این راه های ارتباطی مثل چت و تماس های ویدئویی می باشد.

بر اساس تحقیقات و مطالعاتی که بر روی مشاوره آنلاین انجام داده اند بر این باور رسیده اند که می توان مشاوره آنلاین را جایگزین مشاوره حضوری کرد.

امروزه با این که بسیاری از مردم شرایط مشاوره حضوری دارند اما ترجیح می دهند از مشاوره آنلاین بهره ببرند.

چرا مردم مشاوره آنلاین را ترجیح می دهند؟

  • دیگر مراجعه کنندگان لازم نیست نگران پیدا کردن روانشناسی مطمئن و کاربلد باشند.

  • بسیاری از افراد به دلیل فرهنگی که در جامعه حاکم است، نمی خواهند که اطرافیان متوجه مراجعه آن ها به روانشناس شوند.

  • هزینه مشاوره حضوری بسیار بالاتر از مشاوره آنلاین است، بعضی از روانشناس های شناخته شده تا جلسه ای 500 هزار تومن هم از مراجعه کنندگان دریافت می کنند.

  • بسیاری از افراد نمی توانند رو در رو در مورد مشکلاتشون حتی با مشاور صحبت کنند به همین دلیل مشاوره آنلاین را ترجیح می دهند.

  • مشاوره از طریق راه های ارتباطی، این امکان رو به افراد میدهد که وقتی می خواهند حرفی راجب مشکلاتشان بزنند بتوانند افکارشون را منظم کنند.

  • در مشاوره آنلاین برای مراجعه کننده ها، کنسل کردن، جابه جا کردن زمان خیلی راحت تر می باشد.

  • بسیاری از افرادی که در رابطه هستند و تمایل دارند از مشاوره بهره ببرند، می خواهند بدون اینکه شریکشون اطلاعی داشته باشد، مشاوره بگیرند.

  • یکی دیگر از مزیت های مشاوره آنلاین این می باشد که گزینه خیلی مناسبی برای افرادی که ناتوانی های جسمی دارند می باشد.


اگر بعد از مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی راجع به مشاوره آنلاین و همچنین مشاوره خانواده دارید و نمی دانید که کدام روش مشاوره بهتر است به شما پیشنهاد می کنیم به سایت دکتر علوی مراجعه کنید.